آموزش تعیین هدف برای برندینگ شخصی

در این مقاله تعیین هدف برای برندینگ شخصی را در ادامه‌ی بحث مقاله‌ی قبلی به نام برند سازی شخصی چیست توضیح می‌دهیم. با آکادمی آموزشی فرد طهرانی همراه باشید.

چگونه برای برندینگ شخصی هدف تعیین کنیم؟

به نظر شما نقطه‌ی مشترک یک لیدر، کارآفرین و مدیر چیست؟ بله درست حدس زدید، نقطه‌ی پیوند این افراد، وجهه‌ی شخصی یا به عبارت رسمی‌تر آن برندینگ شخصی آن‌ها است.

پیش از بررسی موارد و مراحل تعیین هدف برای برندینگ شخصی یک نکته را خوب به خاطر بسپارید.

فارغ از این‌که حرفه یا شرکت شما بزرگ باشد یا کوچک و فارغ از سطح و کیفیت شرکت یا شغل شما و حتی مستقل از نقشی که در آن شغل یا شرکت بر عهده دارید، اقدام به ساختن برندینگ شخصی کنید.

منظورمان آن نوع از برندینگ شخصی است که شما را از ازدحام رقبا یا همکارانتان حتی در داخل شرکت خودتان هم به‌خوبی متمایز کند.

برای این کار باید هدف‌هایی را در نظر بگیرید و سپس به استفاده و ارتقای عناصر آنلاین و آفلاین در مسیر همان هدف‌ها بپردازید.

باید پس از تعیین اهدافتان یاد بگیرید که چگونه با مشتریان، سرمایه‌گذاران یا کارآفرینان، به‌طور مؤثر در مورد خود (شرکت یا حرفه‌تان) صحبت کرده و ارزش‌هایتان را نمایندگی کنید.

با این توضیحِ ضروری، به برشمردن مواردی که باید آن‌ها را در تعیین هدف برای رسیدن به برندینگ شخصی در نظر داشته باشید می‌پردازیم و بلافاصله نحوه‌ی تعیین هدف در برندینگ شخصی را توضیح می‌دهیم.

مراحل تعیین هدف

مراحل تعیین هدف و کارهایی که در ادامه‌ی آن باید انجام دهید چنین است:

  1. به‌دقت فکر کنید و ببینید چه چیزهایی شما را از دیگر انسان‌ها (همکاران، رقبا، اطرافیان) متمایز می‌کند، آن موارد را بنویسید.
  2. اگر محصول، توانایی یا تخصصی دارید، جنبه‌هایی از آن محصول، تخصص یا توانایی را که بی‌رقیب است یا می‌تواند تحت شرایطی بدون رقیب باشد را مشخص کرده و سپس کلمات کلیدی مربوط به آن‌ها را استخراج کنید.
  3. در همین ارتباط یعنی در مورد توانایی، محصول یا تخصص کم‌نظیر یا بی‌نظیری که دارید، ابتدا شروع کنید به ایجاد یک هویت آفلاین (غیر اینترنتی)، هویتی که تأثیرگذار باشد.
  4. در فضای آنلاین نیز در همین رابطه تلاش برای آفریدن هویتی قوی و تأثیرگذار را آغاز کنید.
  5. استراتژی‌هایی برای معرفی خود، توانایی، محصول یا تخصصتان به مشتریان بالقوه، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان تدارک ببینید.
  6. شعار برند خود را خلق کنید.
  7. به فراگیری، اجرا و گسترش تکنیک‌های مرتبط با وب‌سایت خود جهت تبلیغ برندینگ شخصی بپردازید.

تعیین استراتژی برندینگ شخصی

اکنون و بعد از آشنایی و در حقیقت، یادآوری رئوس کلیِ کارهایی که باید در برند سازی شخصی انجام دهید، به بررسی تعیین استراتژی برندینگ شخصی و چگونگی آن به‌صورت کاربردی می‌پردازیم.

ارزش‌ها:

ارزش‌هایی که در زندگی به آن‌ها معتقد هستید به شما کمک خواهند کرد که برای برندینگ شخصی خود، هدف و حس لازم را کشف کنید.

ارزش‌های شما راهنمای انتخاب‌های شما در زندگی هستند.

ارزش‌هایی که به آن‌ها معتقد هستید سرمایه‌ی احساسیِ زندگی شما محسوب می‌شوند. در حقیقت، آن‌هاچیزهایی بنیادین هستند که به زندگی شما معنا می‌دهند و مواضع، ترجیحات و تمایلات شما را در قالب استانداردهایی چند تعیین می‌کنند.

با تغییر ارزش‌هایتان شما نیز تغییر می‌کنید و این ارزش‌ها در هر لحظه منعکس‌کننده‌ی چیزهایی هستند که برای شما مهم محسوب می‌شوند.

پس تا اینجا برای تعیین استراتژی برندینگ شخصی به اهمیت ارزش‌ها پی بردیم.

حالا برای این‌که بدانید چه چیزهایی واقعاً برای شما ارزش دارند یک راه ساده ولی دقیق را در اختیارتان می‌گذاریم.

هر چیزی که از دست رفتن یا دچارِ مشکل شدن آن عصبانی‌تان کند برای شما یک ارزش است.

موضوع این است که شاید خیلی چیزها باشند که از دست رفتنشان شما را ناراحت کند.

باید گفت که بین ارزش‌ها نیز تفاوت وجود دارد و مهم‌ترین ارزش‌های شما آن‌هایی هستند که به مدتی طولانی‌تر به آن‌ها معتقد بوده‌اید و به‌اصطلاح ارزش‌هایی هستند که در شما درونی و نهادینه شده‌اند.

این موارد، چیزهایی هستند که برای کلِ زندگی شما تعیین کننده‌ی مسیرند. چیزهایی که شما را به زندگی‌تان امیدوار و پایبند نگه می‌دارند.

اگر دقت کنید خواهید دید که در بسیاری مواقع حس ناامیدی انسان‌ها به خاطر کُند بودن رَوند کارهایشان نسبت به ارزش‌هایی که به آن معتقد هستند به وجود می‌آید.

  • توصیه‌ی مهم:

وقتی می‌خواهید برندینگ شخصی ایجاد کنید، ابتدا باید اساسی‌ترین ارزش‌هایی را که در زندگی به آن‌ها معتقد هستید برای خودتان به‌طور واضح و مشخص تعریف کنید چون این ارزش‌ها قلب هویت برندینگ شخصی شما خواهند شد.

فهرست ارزش‌ها برای خلق هدف در مسیر برندینگ شخصی

فهرست ارزش‌هایی که در ادامه خواهید خواند، به شما کمک خواهد کرد که بدانید چه ارزش‌هایی برای شما مهم‌تر هستند تا بعد از تعیین مهم‌ترین ارزش زندگی خود، اساس برندینگ شخصی خودتان را بر پایه‌ی آن بسازید.

نحوه‌ی استفاده از این فهرست به این ترتیب است که باید از روی آن، ۱۰ ارزش اولِ زندگی خود را به‌طور جداگانه در ۱۰ صفحه‌ی کاغذ بنویسید.

سپس متن کاغذها را یکی‌یکی باهم مقایسه کنید و آن ارزشی را که به نظرتان کم‌اهمیت‌تر است دور بیندازید تا آنجا که فقط یک صفحه کاغذ یعنی مهم‌ترین ارزش زندگی شما باقی بماند.

برای این تمرین، زمان کافی اختصاص دهید و در کشف ارزش‌هایتان به خود دروغ نگویید.

فهرست ارزش‌ها برای تعیین هدفِ برندینگ شخصی

ثروت- پذیرفته شدن- موفقیت- صداقت- فعال بودن- همدلی- ماجراجویی- عشق- چابکی- نوع‌دوستی- مفید بودن- در دسترس بودن- درک کردن- تعادل- زیبایی- بهترین بودن- تعلق داشتن- جسارت- درخشش- آرامش- چالش- بخشش- جذابیت- پاکیزگی- راحتی- تعهد- رحمت- تکامل گرایی- رابطه- دانش- ثبات- خوشنودی- اشتراک- کنترل- همکاری- راستی- خلاقیت- اطمینان- علاقه- روشنگری- ازخودگذشتگی- وقار- تلاش‌گر بودن- سیاست- انضباط- کشف- تنوع‌گرایی- وظیفه- آموزش- تأثیر- محصول- ظرافت- تاب آوری- انرژی- لذت- اشتیاق- هیجان- تجربه- تخصص- معنادار بودن- برون‌گرایی– عدالت- ایمان- شهرت- خانواده- بی‌باکی- استقلال مالی- ورزش- دوستی- سرگرمی- سخاوت- پیشرفت- خوشبختی- هماهنگی- سلامتی- یاریگری- قهرمانی- تواضع- شوخی (طنز)- قدرت تخیل- یکپارچگی- هوش- صمیمیت- درون‌گرایی- شهود- شادی- خوبی کردن- راهبری- یادگرفتن- استقلال- منطق- محبت- وابسته بودن- ایجاد تفاوت- استاد بودن- دقت داشتن- روشنفکر بودن- مثبت اندیشی- سازمان‌دهی- اصالت- شور- صلح- اراده- خیرخواهی- بازیگری- ذوق- عمل‌گرایی- مصلحت‌گرایی- حساس بودن- مهیا بودن- پنهان‌کاری- حرفه‌ای بودن- رفاه- واقع‌گرایی- علت گرایی- شناخت- بازآفرینی- هدایت- تمدد اعصاب- انعطاف‌پذیری- توانایی- احترام- محدودیت- قربانی- رضایت- اعتمادبه‌نفس- ازخودگذشتگی- آسایش- خدمت- اهمیت- سکوت- سادگی- تنهایی- مهارت- معنویت- طبیعی بودن- قدرت- کمک- هواداری- سینرژی- کارِ گروهی- قابل اندازه‌گیری بودن- سنت‌گرایی- موقع‌شناسی- حقیقت- درک- بی‌همتایی- خرد.

 

پس از مشخص کردنِ اصلی‌ترین ارزش زندگی خود از بین فهرست بالا، آن ارزش، هدف برندینگ شخصی شما خواهد بود و برند شخصی‌تان بر پایه‌ی شکل‌دهیِ خاص به آن ارزش شکل خواهد گرفت.

در مقاله‌‌ی بعدی به آموزش مراحل بعدی برندینگ شخصی خواهیم پرداخت.

منبع: سایت فربد طهرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره مسیر افزایش فروش با 98% هدیه
با 80 دقیقه فیلم آموزشی، 40% افزایش فروش داشته باشید!
این پیشنهاد تکرار نمی‌شود.