راهکارهای افزایش فروش و جذب مشتری

آشنایی با راهکارهای افزایش فروش و جذب مشتری

افزوده شدن به رقبای قدیمی و جدید به صورت روزانه آشنایی با راهکارهای افزایش فروش و جذب مشتری را به یکی از ملزومات جهت کسب موفقیت در کسب‌وکار تبدیل کرده است. لازم به ذکر است که فروشندگی یک علم است که هماهنگ با تکنیک‌های جدید به‌روزرسانی می‌شود. نوع کسب‌وکار شما چندان اهمیت ندارد و باید به خاطر بسپارید که راهکارهای افزایش فروش در گذشته امروزه دیگر پاسخگو نیازهای شما نخواهند بود.
در صورتی که زمان کافی برای آزمون و خطا نداشته باشید و بخواهید کار فروش خود را آغاز نمایید بهتر است با راهکارهای افزایش فروش آشنا شوید. زیرا رقبای جدید به سرعت در حال ظهور هستند و محصولات مشابه به بازار عرضه می‌شوند و بازار را به سرعت فرا می‌گیرند. به منظور حفظ موقعیت خود در بازار و کاهش آزمون و خطا توصیه می‌کنیم که به طور پیوسته به دنبال یادگیری باشید.
بدون شک تمام کسب‌وکارها شرایط سختی را نیز گذرانده‌اند و این شرایط سخت نه تنها به دلیل عدم تمایل مشتریان نسبت به خرید بود بلکه به این دلیل بود که مشتریان بالقوه از وجود محصولات و خدمات شما اطلاعی نداشتند. عدم توانایی پیدا کردن مشتریان مناسب و حفظ آن‌ها یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلایل شکست بسیاری از کسب‌وکارها می‌باشد.
بازاریابی و تبلیغات برای برخی از افراد کار دشواری است و این افراد همچنین نمی‌دانند که از چه روشی می‌توانند بازاریابی انجام دهند تا به نتایج مطلوب دست یابند. در ادامه قصد داریم تا راهکارهای افزایش فروش و جذب مشتری بیشتر را مورد بررسی قرار دهید. با استفاده از این راهکارها می‌توانید در کسب‌وکار خود به موفقیت مطلوب خود دست یابید.
لازم به ذکر است که استفاده از رادیو، تلویزیون، بیلبورد، مجلات و روزنامه‌ها به منظور بازاریابی و تبلیغات هزینه‌بر است و تبلیغات در این رسانه‌ها برای کسب‌وکارهای کوچک گزینه مناسبی محسوب نمی‌شوند. اما مدیران هوشمند برای جذب مشتری از روش‌های بهینه استفاده می‌کنند که به حفظ بقای آن‌ها تا حد قابل‌توجهی کمک می‌کند.

شما با انجام این ۷ نکته عالی فروش، می توانید فروش بی حد و مرز خود را از همین امروز راه بیندازید 

مشخص کردن اهداف فروش یکی از راهکارهای افزایش فروش

یکی از راهکارهای افزایش فروش و جذب مشتری بیشتر مشخص کردن اهداف می‌باشد. برای افزایش فروش خود باید بازاری که در آن به کسب‌وکار مشغول هستید را به خوبی درک کنید.
• آیا کاری متمایز از رقبای خود انجام می‌دهید؟
• مزایای رقابتی شما چیست؟
• برای نزدیک شدن به بازار هدف از چه روشی استفاده می‌کنید؟
• مشتریان چه هزینه‌ای به شما پرداخت می‌کنند؟
• چه افرادی به خدمات شما نیازمند هستند؟
• سؤالات مشتریان شما چیست؟

این سئوالاتت از جمله سؤالاتی هستند که برای مشخص‌سازی اهداف فروش باید به آن‌ها پاسخ دهید.
در صورت عدم توانایی برای پاسخ دادن به این سؤالات به راحتی باید تمرکز خود را در این مرحله روی شفافیت و وضوح اهداف و کار خود متمرکز سازید. از این موضوع که چه چیزی را به چه افرادی می‌فروشید باید اطلاعات کامل و جامع داشته باشید. برای فروش خود باید اعداد و ارقام خاصی را مشخص سازید تا با توجه به آن‌ها کسب‌وکار خود را پیش ببرید.

تقسیم کردن اهداف به بخش‌های کوچک‌تر از دیگر راهکارهای افزایش فروش

به منظور امکان ارزیابی پیشرفت در کسب‌وکار باید نتایج دلخواه و مطلوب خود را مشخص سازید. اهداف مشخص ذهن شما را متمرکز می‌سازند و باعث هدفمند شدن فعالیت‌های شما خواهند شد.
باید برنامه‌های ماهانه داشته باشید. تنها به این صورت است که می‌توان بر اساس نتایج به دست آمده اثربخشی برنامه خود را مشخص سازید.
• فروش مطلوب شما به صورت ماهانه چقدر است؟
• برای پاسخگویی بهتر به مشتریان چه برنامه‌ای در نظر دارید؟
• تصمیم دارید از هر محصول چه میزان فروش داشته باشید؟
• روی کدام محصول خود بیشتر تمرکز می‌کنید؟
به طور کلی برای دستیابی به اهداف مورد نظر در کسب‌وکار خود باید به این سؤالات پاسخ درست و منطقی دهید.

فروش نیازهای مشتریان

یکی دیگر از راهکارهای افزایش فروش و جذب مشتری فروش نیازهای مشتریان به آن‌ها می‌باشد. همیشه باید این پیش‌فرض را در نظر داشت که مشتریان چیزی که فکر می‌کنند به آن نیاز دارند را می‌خرند.
چطور می‌توانید مشتریان خود را متقاعد کنید که به محصولات شما نیاز دارند؟
برای افزایش فروش بهتر است مزایای محصولات که به کاهش هزینه، وقت و حل مشکلات شما کمک می‌کنند را برجسته سازید. محرک اصلی خرید محصولات شما ویژگی‌هایی از قبیل وزن، رنگ و اندازه نیستند از این رو باید به خریدار بیان کنید که:
• در صورتی که محصولات شما را خریداری کنند چه کاری را می‌توانند راحت‌تر انجام دهند؟
• با خرید محصولات شما چه احساس بهتری به آن‌ها دست خواهد داد؟
• چه ارزشی به زندگی‌شان اضافه خواهد شد؟
• چه تغییر مثبتی در سبک زندگی ایجاد خواهد شد؟
• خرید محصول شما از چه طریقی به صرفه‌جویی در زمان و هزینه مشتریان کمک می‌کند؟
در صورتی که در محصولات خود با توجه به نیاز مشتریان تغییراتی ایجاد کنید و در بازاریابی و فروش خود خلاقیت داشته باشید می‌توانید فروش خود را افزایش دهید.

توجه نشان دادن به مشتریان

از مهم‌ترین کلیدهای بازاریابی هدفمند می‌توان به بازاریابی دهان‌به‌دهان، بهبود مهارت فروش و استفاده از سؤالات استراتژیک اشاره کرد. در صورتی که خواسته‌های مشتریان را با دقت پیگیری کنید و خدمات مشتریان باکیفیت را راه‌اندازی نمایید می‌توانید بازار خود را به خوبی حفظ کنید. مشتریان علاقه دارند تا بدانند که شما به آن‌ها توجه می‌کنید و برای شما مهم هستند.
در صورتی که مشتریان از کمکی که محصول شما به آن‌ها می‌کند و مزایای آن اطلاعات داشته باشند فروش شما بدون شک راحت‌تر خواهد بود. همچنین در صورتی که آن‌ها از خرید شما راضی باشند برای شما به یک کانال تبلیغ‌کننده تبدیل خواهند شد.
تبلیغات غیرمستقیم توسط مشتریان به راحتی پذیرفته می‌شود و تبلیغات غیرمستقیم در مقایسه با تبلیغات مستقیم تأثیر بیشتری دارد. همواره توصیه می‌شود با مشتریان خود به نحوی برخورد کنید که احساس ویژه بودن داشته باشند.

داشتن فروش هدفمند از راهکارهای افزایش فروش

یکی دیگر از راهکارهای افزایش فروش و جذب مشتری داشتن فروشی هدفمند می‌باشد. در هر مرحله باید بدانید که مشغول به چه کاری هستید و به چه دلیل این کار را انجام می‌دهید.
• اهداف فروش شما چه افرادی هستند و چرا؟
• چه پیامی می‌خواهید برای افراد هدف خود ارسال کنید؟
• هدف شما از ارسال این پیام به مشتریان هدف چه می‌باشد؟
• خدماتی که ارائه می‌دهید برای مشتریان شما چه پیشنهاد ویژه‌ای را ارائه می‌دهد؟
• محرک آن‌ها برای خرید بیشتر چه چیزی می‌باشد؟
این نکته را همواره به خاطر بسپارید که در هر مرحله از فروش برای گرفتن تصمیمات بهتر به شناخت بیشتر بازاری که در آن مشغول به فعالیت هستید نیاز دارید.

بپرس، گوش کن و عمل کن

سه کلمه بپرس، گوش کن و عمل کن خلاصه موفقیت در امر فروش است که به عبارتی به عنوان یکی از راهکارهای افزایش فروش شناخته می‌شود. دقت کنید که برای کسب موفقیت در امر فروش باید سؤالات حساب شده از مشتریان پرسیده شود. همچنین باید روی مهارت‌های شنیداری خود کار کنید. سؤالات شما باید به گونه‌ای باشد که به مشتری کمک کند. پرسیدن سؤالات حساب شده از مشتری به شما کمک خواهد کرد تا قشری که با آن‌ها در تماس هستید را بهتر بشناسید. شما باید به مشتری ثابت کنید که به آن‌ها اهمیت می‌دهید. در نهایت می‌توان گفت گوش دادن به طور مؤثر باعث خواهد شد تا مشتری احساس ارزشمند بودن بکند.

به فکر یادگیری بیشتر باشید

یکی دیگر از راهکارهای افزایش فروش و جذب مشتری شناخت نقاط ضعف شما می‌باشد. باید برای خود اهدافی مشخص سازید تا برای دستیابی به آن‌ها مجبور به انجام کارهایی باشید که دوست ندارید آن‌ها را انجام دهید. تنها از این طریق است که می‌توان در امر فروش پیشرفت کرد. تصویر فروشنده‌های موفق را در ذهن خود حفظ کنید. شما باید مثل یک اسفنج چیزهایی که برای پیشرفت کاری به آن‌ها نیاز دارید را جذب کنید و همواره به فکر یادگیری بیشتر باشید. مطالعه باید برای دستیابی به موفقیت در امر فروشندگی به عنوان بخشی از برنامه‌های روزانه شما محسوب شود. لازم به ذکر است که فروشندگی مانند تمامی حرفه‌های دیگر به ترفندهای خاصی نیاز دارد.

داشتن نگرش مثبت نسبت به حرفه فروشندگی

مهم‌ترین ابزار فروش و راهکارهای افزایش فروش نگرش مثبت می‌باشد. از این رو توصیه می‌کنیم برای حفظ نگرش مثبت و تمرکز کردن روی هدف مورد نظر خود چیزهای انگیزشی، مثبت و خوش‌بینانه را انتخاب نمایید. نگرش را می‌توان کنترل کرد و همچنین می‌توان بر تمامی ترس‌های درونی خود غلبه کرد. سعی کنید باورهایی که موفقیت شما را محدود می‌کنند تغییر دهید. از افکار خودآگاه باشید و ببینید که کدام‌یک از آن‌ها شما را ضعیف می‌کنند و سپس در خود تعهد به تغییر را در درون خود ایجاد نمایید. با صرف زمان و تلاش بیشتر می‌توان به فرد مورد نظر خود تبدیل شد.

وارد کردن زبان بدن در فروش

از دیگر راهکارهای افزایش فروش و جذب مشتری می‌توان به وارد کردن زبان بدن در فروش اشاره کرد. بدون شک یک فرد تمام آنچه در ذهن خود دارد در یک معامله بیان نمی‌کند. در صورتی که زبان بدن را در فروش درک کنید می‌توانید به شناخت بهتری از مشتریان خود دست یابید. به عنوان مثال در صورتی که یکی از مشتریان به آنچه بیان می‌کنید علاقه نشان دهد با شما تماس چشمی برقرار خواهد کرد، صاف نشسته و اندکی به جلو متمایل خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره مسیر افزایش فروش با 98% هدیه
با 80 دقیقه فیلم آموزشی، 40% افزایش فروش داشته باشید!
این پیشنهاد تکرار نمی‌شود.